Main Menu


Welcome Guest

Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Search

Author Topic: Mercedes 170 V 1937  (Read 3968 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Des

  • Trade Count: (0)
  • member
  • *****
  • Posts: 3269
  • Location: Australia
Mercedes 170 V 1937
« on: June 18, 2011, 11:45:53 PM »
Mercedes 170 V 1937


http://cgi.ebay.de/Mercedes-170-V-Bj-1937-TOP-restauriert-fahrbereit-/250840291945?pt=Automobile&hash=item3a673f1a69


Mercedes 170 V, Bj 1937
vollständig restauriert, TÜV, fahrbereit

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,
Sie bieten hier auf einen Oldtimer Mercedes 170 V,
ein seltenes wertvolles Sammler- und Anlageobjekt.
Das Fahrzeug wurde Anfang der 90er in allen Details vollständig und gründlich restauriert,
hat TüV und ist mit H-Kennzeichen zugelassen.

Es steht seit der Restauration ausschließlich abgedeckt in einer beheizten Garage.
Der Wagen ist zweifellos ein Schmuckstück, fahrbereit, wurde aber nur sehr selten gefahren.

Es gibt ein Sachverständigen-Gutachten von 1992, das damals bereits
einen Wert von 65.000 DM annahm, und die historische Originalität bescheinigt.

Ich biete das Auto für einen alten Freund an, der sich auf einen Ruhesitz zurückziehen möchte.
Gerne sende ich auf Anfrage weitere Detailphotos, auch aus der Zeit der Restauration, worauf
man die Gründlichkeit der Arbeiten erahnen kann.
Ebenso sind ggf. Photos sämtlicher Papiere verfügbar.


Nicht originalgetreu ist der Antrieb des Faltdaches: Hier wurde bei der Restauration ein
elektrischer 6-V-Antrieb verbaut, der tadellos arbeitet.
Die einzigen Schäden, die ich entdecken konnte, ist eine äußerlich
unsichtbare Inke unter den vorderen Kotflügeln.
Hiervon habe ich auch Photos.

Das Auto kann gerne in Tangstedt, nördlich Hamburgs, besichtigt und
auf dem Hof probe gefahren werden.

Und nun: Viel Spaß beim Bieten !



Offline Ted

  • Trade Count: (0)
  • member
  • ***
  • Posts: 366
  • Location: Sofia, Bulgaria
  • Year_Model: 1939 230/W153, 1940 170v future porject
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #1 on: June 19, 2011, 03:39:18 AM »
On the last picture, there is a protective tin under the engine, the oil pan and ventilation pipe showing through it. Is that an original part for the prewar cars, or added by the owner? Same for the canvas sleeves on the springs, did the cars leave the factory with such, or owner added?

Offline Stephen Dietrich

  • Trade Count: (0)
  • member
  • ****
  • Posts: 691
  • Exterior Color: Yellow
  • Interior color: Black
  • Location: Pasadena, CA
  • Year_Model: 170 Da OTP
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #2 on: June 19, 2011, 12:59:10 PM »
I have that on my car. Don't know about the canvas sleeves. Stephen
Stephen Dietrich
1952 MBZ 170Da OTP
1952 MBZ 300 Cabriolet
1978 Porsche 911SC Targa
1962 Porsche 356B Super

Offline Paavo

  • Trade Count: (0)
  • member
  • **
  • Posts: 150
    • Mercedes and Triumph
  • Exterior Color: Black
  • Interior color: Blue
  • Location: Finland
  • VIN #: 176239
  • Year_Model: 1937 170V
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #3 on: September 07, 2011, 07:41:13 AM »
Oilfilter from diesel model! airfilter from postwar model!
Sorry.  Bad English

Offline Ted

  • Trade Count: (0)
  • member
  • ***
  • Posts: 366
  • Location: Sofia, Bulgaria
  • Year_Model: 1939 230/W153, 1940 170v future porject
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #4 on: September 07, 2011, 08:39:08 AM »
The airfilter may be correct, that type was used prewar, too. The drawing in my Ersatz....book from 1942 shows such model, not the other type, the round vessel.

Offline Paavo

  • Trade Count: (0)
  • member
  • **
  • Posts: 150
    • Mercedes and Triumph
  • Exterior Color: Black
  • Interior color: Blue
  • Location: Finland
  • VIN #: 176239
  • Year_Model: 1937 170V
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #5 on: September 08, 2011, 12:35:43 PM »
The airfilter may be correct, that type was used prewar, too. The drawing in my Ersatz....book from 1942 shows such model, not the other type, the round vessel.

Thank`s Ted for that information!

~Paavo~
Sorry.  Bad English

Offline JanHo

  • Trade Count: (0)
  • member
  • **
  • Posts: 24
  • Vom Anfang an dabei!!
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #6 on: September 09, 2011, 12:38:43 AM »
Hi Everyone,

These sleeves are original, in this way the 170V left the factory. Also tin, airfilter and gasoline tank are 100% original for this car.

regards,

Jan

Offline Ted

  • Trade Count: (0)
  • member
  • ***
  • Posts: 366
  • Location: Sofia, Bulgaria
  • Year_Model: 1939 230/W153, 1940 170v future porject
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #7 on: September 09, 2011, 01:16:52 AM »
And again about the tin under the engine. From the photos it seems bolted to the chassis. But on my chassis there is no trace of any holes or bolts. Maybe that protection was installed for just a limited time of the car production?

Offline Stephen Dietrich

  • Trade Count: (0)
  • member
  • ****
  • Posts: 691
  • Exterior Color: Yellow
  • Interior color: Black
  • Location: Pasadena, CA
  • Year_Model: 170 Da OTP
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #8 on: September 09, 2011, 09:14:02 AM »
The "tin" is not bolted into place but is actually hung. It consists of 3 pieces, the piece you can see in the picture and then 2 side pieces which are used to hold it in place. I will take some pictures of mine over the weekend as I have not put it back on the car. Stephen
« Last Edit: September 09, 2011, 09:27:42 AM by Stephen Dietrich »
Stephen Dietrich
1952 MBZ 170Da OTP
1952 MBZ 300 Cabriolet
1978 Porsche 911SC Targa
1962 Porsche 356B Super

Offline Ted

  • Trade Count: (0)
  • member
  • ***
  • Posts: 366
  • Location: Sofia, Bulgaria
  • Year_Model: 1939 230/W153, 1940 170v future porject
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #9 on: September 09, 2011, 01:24:49 PM »
Thank you Stephen! It is not easy to see from the photos in the thread.

Offline Stephen Dietrich

  • Trade Count: (0)
  • member
  • ****
  • Posts: 691
  • Exterior Color: Yellow
  • Interior color: Black
  • Location: Pasadena, CA
  • Year_Model: 170 Da OTP
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #10 on: September 11, 2011, 01:09:09 PM »
Here are 2 pictures of the piece out of the car. Stephen
Stephen Dietrich
1952 MBZ 170Da OTP
1952 MBZ 300 Cabriolet
1978 Porsche 911SC Targa
1962 Porsche 356B Super

Offline Henry Magno

  • Trade Count: (0)
  • member
  • ****
  • Posts: 832
  • Location: USA, Massachusetts
  • Year_Model: 1952 220 Cab B, 1937 320 Sedan, 1937 320 Combination Coupe, 1938 320 Cab A LWB
Re: Mercedes 170 V 1937
« Reply #11 on: September 11, 2011, 08:36:21 PM »
I think you must have some holes also to bolt it to the frame, probably 5 mm. Without bolts, the whole thing will be flopping around.